• The best quality time
  • Memorabele momenten
  • Ultiem vakantiegevoel

Veelgestelde vragen Summio Parcs


Heb je een vraag over één van de Summio vakantieparken of over je reservering? Bekijk hieronder de antwoorden op de veelgestelde vragen.

Algemeen

Wie is Summio Parcs en waar staat Summio Parcs voor?

Summio Parcs is onderdeel van Dormio Group. Met meer dan 20 jaar ervaring in de recreatiebranche zijn wij gespecialiseerd in het beheren en verhuren van vakantieparken in binnen- en buitenland.

Bij Summio Parcs beleef je the best quality time. Memorabele momenten en de ultieme vakantiebeleving; dat is wat wij écht belangrijk vinden. De vakantieparken van Summio Parcs kenmerken zich door een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding met comfortabele accommodaties voor een betaalbare prijs. Ook zijn er vele leuke activiteiten te beleven rondom alle Summio vakantieparken. Zodat jij geniet van een geweldige vakantie. Zo’n vakantie die je nooit meer vergeet!

Summio Parcs. Dit is jouw tijd. The best quality time.

Wil je meer weten over Summio Parcs? Bekijk dan deze pagina.

Welke Summio vakantieparken zijn er?

Op dit moment vind je 25 Summio vakantieparken in Nederland, in de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Gelderland, Zuid-Holland, Zeeland, Brabant en Limburg. Van een vakantiepark aan de kust tot midden in het bos: bij Summio Parcs vind je altijd een park dat aan jouw wensen voldoet!

Welke vakantieparken zijn kindvriendelijk?

Kinderen zijn van harte welkom op de Summio vakantieparken! Ontdek bijvoorbeeld de kindvriendelijke faciliteiten op Summio Parc Heihaas, Summio Parc Port Greve, Summio Parc Aquadelta, Summio Parc De Berkenhorst of Summio Parc Duc de Brabant. Heb je tieners die dol zijn op sportieve activiteiten en watersporten? Neem dan een kijkje bij Summio Waterpark De Bloemert.

En natuurlijk mag de Senno Kids Club voor kinderen van 2 tot en met 9 jaar ook niet ontbreken voor een onvergetelijke vakantie! Je vindt de Senno Kids Club het hele jaar door op Summio Parc Heihaas, Summio Parc Port Greve en Summio Parc Aquadelta. Tijdens de zomervakantie is de Senno Kids Club ook geopend op Summio Parc Duc de Brabant.

Welke vakantieparken zijn rolstoelvriendelijk?

Veel Summio vakantieparken beschikken over gelijkvloerse bungalows of vakantiewoningen met een slaap- en badkamer op de begane grond. Daarnaast bieden we ook rolstoelvriendelijke woningen aan met speciale voorzieningen zoals een aangepaste bad- en slaapkamer.

De Summio vakantieparken met extra toegankelijke vakantiewoningen zijn: Summio Parc Heihaas, Summio Parc Port Greve, Summio Parc Duc de Brabant, Summio Waterpark De Bloemert, Summio Vakantiepark Reevallis en Summio Havenresort Terherne.

Wil je meer weten over onze rolstoelvriendelijke vakantiewoningen? Onze medewerkers van het Customer Contact Center helpen je graag!

Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?

Je kunt je via deze pagina inschrijven voor de nieuwsbrief van Summio Parcs of door jouw gegevens onderaan de pagina in te vullen.

Over je verblijf

Op welke dagen kan ik aankomen op het vakantiepark?

De aankomst- en vertrekdagen kunnen per park verschillen. In het overzicht met de prijzen kun je zien welke dagen beschikbaar zijn als aankomstdag.

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

De meeste Summio vakantieparken beschikken over vakantiewoningen waar je huisdieren van harte welkom zijn. Per accommodatie staat aangegeven of huisdieren zijn toegestaan. Huisdieren dien je op te geven bij je reservering en zijn altijd tegen betaling.

Kan ik mijn elektrische auto opladen op het park?

Op een deel van de Summio vakantieparken vind je laadpalen waar je je elektrische auto kunt opladen. Je kunt hiervoor je eigen laadpas gebruiken. Ga naar de pagina van jouw favoriete vakantiepark en kijk op de praktische info-pagina of dit park over elektrische laadpalen beschikt.

Mag ik barbecueën tijdens mijn verblijf?

Op de meeste Summio vakantieparken mag je barbecueën, tenzij er wegens droogte of omstandigheden op het park besloten wordt een tijdelijk barbecue-verbod in te stellen voor je eigen veiligheid. Uiteraard is barbecueën alleen buiten toegestaan en met een emmer water bij de hand. Het maken van een open vuur is verboden.

Heeft mijn vakantiewoning airconditioning?

Op de accommodatiepagina van elke vakantiewoning vind je informatie over de voorzieningen die aanwezig zijn in de woning. Indien de vakantiewoning airco heeft, vind je dit terug in de accommodatiebeschrijving of de kenmerken op de pagina van de betreffende accommodatie.

Hoeveel personen zijn er maximaal toegestaan in een woning of appartement?

Het maximaal aantal personen dat is toegestaan in een accommodatie, vind je op onze website bij de beschrijving van de accommodatie. Ook kinderen en baby's worden in dit aantal meegeteld.

Kan ik een campingbedje of kinderstoel bijboeken?

Ja, op veel Summio vakantieparken kun je een campingbedje of kinderstoel bijboeken. Wel zo makkelijk! Bij een deel van de accommodaties zijn er al extra kindervoorzieningen aanwezig zoals een campingbedje of kinderstoel. In de accommodatiebeschrijving van elke woning staat aangegeven welke voorzieningen er in de woning aanwezig zijn.

Heb je vragen of wil je een campingbedje of kinderstoel bijboeken? Neem gerust contact op met het Customer Contact Center. Zij helpen je graag!

Kan ik een plattegrond van het vakantiepark ontvangen?

Zeker! Elk vakantiepark beschikt over een plattegrond die je op onze website kunt bekijken en downloaden. Ga naar de pagina van het vakantiepark en klik in het menu op ‘Plattegrond’. Hier kun je precies zien waar jouw favoriete vakantiewoning ligt en hoe het park eruitziet.

Ik ben iets vergeten in mijn vakantiewoning. Wat nu?

Ben je iets vergeten in jouw vakantieverblijf? Neem dan contact op met de receptie van het vakantiepark waar je bent verbleven. Zij helpen je graag verder! Je vindt het telefoonnummer in de e-mail die je 7 dagen voor je vakantie hebt ontvangen en in het Summio Compass.

In- en uitchecken

Wat moet ik laten zien als ik wil inchecken op het park?

Bij het inchecken vragen we je om een geldig identiteitsbewijs op naam van de hoofdboeker te tonen. Ook kun je vooraf de gegevens van jou en je medereizigers invullen in je Mijn Summio account, zodat we je sneller kunnen inchecken en je eerder van je vakantie kunt genieten!

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

De incheckdagen en -tijden kunnen per vakantiepark verschillen. Kijk op de praktische info-pagina van het vakantiepark waar jij naartoe wilt om te ontdekken op welke momenten jij kunt inchecken. Uiteraard mag je gebruikmaken van de faciliteiten op het park als je eerder dan de aangegeven inchecktijd op het park aanwezig bent.

Hoe laat moet ik uitchecken?

De uitchecktijden kunnen per vakantiepark verschillen. Kijk op de praktische info-pagina van het vakantiepark waar jij naartoe wilt om te ontdekken tot welke tijd jij kunt uitchecken.

Kan ik ook eerder inchecken?

Het is op dit moment niet mogelijk om eerder in te checken.

Kan ik ook later uitchecken?

Bij een aantal Summio vakantieparken is het mogelijk om later uit te checken. Een late check-out is altijd op basis van beschikbaarheid en mogelijk tegen betaling. Vraag tijdens je verblijf bij de receptie naar de mogelijkheden.

Hoe schoon moet ik de vakantiewoning achterlaten?

Graag willen wij je verzoeken de vakantiewoning netjes achter te laten. Het kan per park of accommodatie verschillen hoe je de woning dient achter te laten. Deze informatie vind je terug in het Summio Compass. Je ontvangt 7 dagen voor de start van je vakantie een e-mail met een link naar het Summio Compass.

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

De openingstijden van de receptie kunnen per vakantiepark of periode verschillen. Bekijk tijdens je verblijf het Summio Compass voor meer informatie en de actuele openingstijden.

Wat als ik na sluitingstijd van de receptie aankom?

Ben je niet in de gelegenheid om binnen de openingstijden van de receptie in te checken? Neem dan vooraf telefonisch contact op met de receptie van het park. Je ontvangt 7 dagen voor aankomst een e-mail ter voorbereiding van je vakantie met het telefoonnummer van de receptie.

Reserveren en betalen

Hoe kan ik reserveren?

Via onze website kun je 24 uur per dag reserveren. Wil je liever iemand telefonisch spreken? Dan kun je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag met jouw reservering of bij specifieke vragen of wensen.

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Uiteraard kun je ook telefonisch reserveren. Wij helpen en adviseren je graag over de mogelijkheden. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen.

Hoe weet ik of de online reservering goed is ontvangen?

Je ontvangt binnen twee werkdagen na reserveren een bevestigingsmail inclusief factuur per e-mail.

Kan ik ook voor een langere tijd verblijven op een vakantiepark?

Jazeker! Graag kijken we samen naar de mogelijkheden. Je kunt contact opnemen met de Business Line van Summio Parcs voor meer informatie of een e-mail sturen naar business@summio.nl.

Kan ik ook een zakelijke boeking doen?

Ja, dat is zeker mogelijk via de Summio Business Line. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken of stuur een e-mail naar business@summio.nl.

Kan ik ook zakelijke evenementen organiseren op een vakantiepark?

Ja, het is zeker mogelijk om zakelijke evenementen te organiseren, zoals congressen, vergaderingen, teambuilding events en andere zakelijke events via de Summio Business Line. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken of stuur een e-mail naar business@summio.nl.

Hoe verloopt de betaling?

Je dient de helft van de reissom direct te voldoen en de resterende helft 28 dagen voor aankomst. Tijdens het boekingsproces word je doorgeleid naar onze betaalprovider waar je online de betaling kunt voldoen. In de Algemene Voorwaarden op onze website vind je meer informatie.

Krijg ik een bevestiging van de betaling?

Ja, je ontvangt binnen enkele werkdagen een bevestiging van je betaling.

Kan ik een reservering annuleren?

Een reservering gemaakt tegen de Flexibele prijs kan tot de 28e dag voor Aankomst kosteloos worden geannuleerd.

Een reservering gemaakt tegen de Standaard prijs kan tot en met de 94e dag voor Aankomst kosteloos worden geannuleerd. Daarna zijn de annuleringskosten als volgt:

  • Vanaf de 93e tot en met de 29e dag voor Aankomst 50% annuleringskosten;
  • Vanaf de 28e dag voor aankomst tot de dag van Aankomst 100% annuleringskosten.

Reserverings- en afhandelingskosten worden niet gerestitueerd.

Neem contact op met ons Customer Contact Center om je reservering te annuleren. In de Algemene Voorwaarden op onze website vind je meer informatie.

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden. De hoogte van de borg is afhankelijk van het type accommodatie dat je huurt.

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

Je kunt hiervoor contact met ons opnemen.

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Indien je een reservering hebt gemaakt tegen een flexibele prijs, kun je tot uiterlijk 28 dagen voor aankomst jouw reservering wijzigen. Reserveringen gemaakt tegen de standaardprijs kunnen niet gewijzigd worden. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met ons Customer Contact Center.

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien je rechtstreeks bij Summio Parcs een reservering hebt gemaakt, kun je wellicht jouw verblijf verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen.

Kan ik meerdere accommodaties reserveren?

Jazeker, uiteraard kun je bij ons meerdere accommodaties reserveren. Het is momenteel helaas niet mogelijk om via de website meerdere accommodaties tegelijkertijd te reserveren. Je kunt per woningtype een nieuwe reservering maken of contact opnemen met ons Customer Contact Center. Zij helpen je graag!

Kinderen

Zijn er activiteiten voor kinderen op de vakantieparken?

Op een deel van de Summio vakantieparken hebben we een Senno Kids Club voor kinderen van 2 tot en met 9 jaar. Voor tieners van 9 tot en met 14 jaar organiseren we op diverse vakantieparken leuke Fun & Active activiteiten. Het actuele programma van de Senno Kids Club en/of voor Summio Fun & Active is af te halen bij de receptie en vind je in het Summio Compass. Voor vragen over een specifiek vakantiepark kun je uiteraard contact met ons opnemen.

Wie is Senno?

Senno is ons vriendelijke, grote huisdier van Summio Parcs. Senno houdt erg van gezelligheid en maakt graag nieuwe vakantievriendjes op de Summio vakantieparken. Als échte Berner Sennen hond heeft hij veel beweging nodig. Daardoor staat hij altijd te springen om samen op avontuur te gaan!

Op welke parken is de Senno Kids Club?

Je vindt de Senno Kids Club op Summio Parc Heihaas, Summio Parc Port Greve, Summio Parc Duc de Brabant (in de zomervakantie) en Summio Parc Aquadelta.

Activiteiten & faciliteiten

Welke faciliteiten zijn er op de vakantieparken?

Op onze website zie je bij het geselecteerde park welke faciliteiten er zijn. Dit vind je terug op de faciliteitenpagina.

Wat zijn de openingstijden van de faciliteiten?

Op het Summio Compass vind je de actuele openingstijden van de faciliteiten op het park. Je ontvangt 7 dagen voor de start van je vakantie per e-mail allerlei handige informatie over je vakantie met een link naar het Summio Compass.

Zijn tijdens mijn verblijf alle faciliteiten op het park geopend?

Of bepaalde faciliteiten geopend zijn, hangt af van de periode waarin je jouw verblijf boekt. Sommige faciliteiten zijn bijvoorbeeld alleen geopend tijdens het hoogseizoen. Op de faciliteitenpagina van elk park staat aangegeven als een voorziening alleen gedurende een specifieke periode geopend is. Tijdens je verblijf kun je het Summio Compass raadplegen om de actuele openingstijden te zien. Je ontvangt 7 dagen voor de start van je vakantie een e-mail met een link naar het Summio Compass.

Heb je vragen over de faciliteiten op onze parken? Neem dan contact op met ons Customer Contact Center. Zij staan elke dag voor je klaar tussen 9.00 en 17.00 uur!

Mag ik gebruikmaken van de faciliteiten op het park zonder dat ik er overnacht?

Op een deel van onze Summio vakantieparken verwelkomen we externe gasten om te genieten van de faciliteiten zoals horeca, zwembaden of jachthavens. Heb je vragen over de faciliteiten? Neem dan contact op met ons Customer Contact Center.

Is er een fietsverhuur op het park?

Een deel van de vakantieparken beschikt over een fietsverhuur op het park. Op de faciliteitenpagina van jouw favoriete vakantiepark zie je of dit aanwezig is.

Zijn er horecagelegenheden op het park?

Een deel van de vakantieparken beschikt over horecagelegenheden op het park. Op de faciliteitenpagina van jouw favoriete vakantiepark zie je of dit aanwezig is.

Welke vakantieparken hebben een zwembad?

De volgende vakantieparken beschikken over een binnenzwembad: Summio Parc Heihaas, Summio Parc Port Greve, Summio Parc De Berkenhorst, Summio Parc Aquadelta, Summio Bungalowpark Het Hart van Drenthe en Summio Landgoed Het Grote Zand.

Verder beschikt Summio Parc Duc de Brabant over een openluchtzwembad die geopend is in de zomermaanden. Summio Vakantiepark Herperduin heeft een overdekt buitenzwembad die geopend is in de zomermaanden.

Wat is er in de omgeving van de vakantieparken te beleven?

In de omgeving van de Summio vakantieparken is altijd iets leuks te beleven. Van de leukste attractieparken, bruisende steden tot interessante musea en de mooiste natuurgebieden waar je urenlang kunt wandelen of fietsen. Bekijk de ‘tips in de omgeving’ pagina van jouw favoriete Summio park om te ontdekken welke activiteiten er in de omgeving te beleven zijn.

Summio Compass & Mijn Summio

Wat is het Summio Compass?

Het Summio Compass bevat allerlei handige informatie voor tijdens je verblijf. Zo vind je hier bijvoorbeeld de openingstijden van alle faciliteiten, de huisregels van het park, belangrijke telefoonnummers en tips voor de leukste uitstapjes in de omgeving. Je ontvangt 7 dagen voor de start van je vakantie een e-mail met een link naar het Summio Compass.

Wat is Mijn Summio?

Mijn Summio is jouw persoonlijke account bij Summio Parcs. In Mijn Summio vind je een overzicht van jouw recente reservering(en). Hier regel je tot één dag voor aankomst eenvoudig jouw vakantiezaken. Je kunt jouw reserveringsdetails bekijken en de gegevens van jouwzelf of jouw reisgezelschap wijzigen. Ook kun je hier eenvoudig en veilig de (rest)betaling voldoen.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Je kunt inloggen op Mijn Summio via deze pagina of door rechtsboven in het menu op het poppetje te klikken. Vervolgens kun je inloggen met het e-mailadres en wachtwoord van jouw account bij Mijn Summio. Ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Stel je wachtwoord opnieuw in’. Heb je nog geen account bij Mijn Summio maar al wel een verblijf geboekt? Klik dan op ‘Account verifiëren’ in jouw bevestigingsmail of registreer jouw account via deze pagina. Vul het e-mailadres in waarmee je de boeking hebt gedaan.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Summio?

Nadat je een boeking hebt gedaan via onze website, ontvang je een automatische e-mail om jouw account te verifiëren. Via deze e-mail kun je zelf een wachtwoord instellen voor jouw Mijn Summio account. Heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kun je ook zelf een account aanmaken door op ‘Registreren’ te klikken op onze Mijn Summio pagina. Je kunt alleen een account aanmaken met het e-mailadres waarmee je een verblijf bij ons hebt geboekt. Heb je eerder bij Summio geboekt met hetzelfde e-mailadres? Dan heb je wellicht nog een Mijn Summio account. Een nieuwe boeking wordt automatisch toegevoegd aan jouw account.

Met welke gegevens kan ik inloggen op Mijn Summio?

Je logt in met het e-mailadres waarmee je de boeking hebt gedaan en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen.

Ik heb geen verificatiemail ontvangen, en nu?

Het is mogelijk dat onze e-mail automatisch bij jouw ongewenste e-mail terecht is gekomen. Kun je de e-mail niet vinden? Neem dan contact met ons op.

Hoe veilig is Mijn Summio en wat gebeurt er met mijn gegevens?

Wij vinden jouw privacy erg belangrijk. Wij gaan daarom zorgvuldig om met jouw persoonlijke gegevens en beschermen deze zo goed mogelijk door onder andere alle gegevens versleuteld te versturen. Hierdoor zijn jouw persoonlijke gegevens alleen te lezen door wie daar toestemming voor heeft.

Inloggen in Mijn Summio lukt niet, en nu?

Je kunt alleen inloggen met het e-mailadres waarmee je een verblijf hebt geboekt en indien je het account hebt geverifieerd. Mogelijk lukt het inloggen na het opnieuw instellen van jouw wachtwoord door te klikken op wachtwoord opnieuw instellen. Helpt dit niet? Neem dan contact met ons op. Wij lossen het graag voor je op.

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens zoals naam, geboortedatum of (e-mail)adres?

Je kunt jouw persoonlijke gegevens wijzigen wanneer je bent ingelogd op Mijn Summio. Klik op ‘Profiel’ om jouw gegevens te wijzigen en klik vervolgens op de knop ‘Opslaan’.

Hoe wijzig ik mijn reisgezelschap in Mijn Summio?

Als je bent ingelogd op Mijn Summio, kun je klikken op ‘Reisgezelschap’. Hier kun je de gegevens van jouw reisgezelschap wijzigen. Vervolgens klik je op de knop ‘Opslaan’

Contact

Wat zijn de openingstijden van het hoofdkantoor van Summio Parcs?

Je kunt ons op maandag tot en met vrijdag bereiken van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 tot 17.00 uur.

Hoe kan ik contact opnemen met Summio Parcs?

Bekijk onze contactpagina met alle contactmogelijkheden. Daarnaast zijn wij tijdens kantoortijden ook via chat bereikbaar. Klik hiervoor op het oranje tekstwolkje rechtsonder op de pagina.

Waar kan ik een klacht indienen?

Wij doen ons uiterste best om jouw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Ben je niet geheel tevreden? Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt om een klacht in te dienen.

Wanneer krijg ik een reactie op mijn e-mail?

Wij streven ernaar om jouw e-mail binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Ik heb nog een andere vraag. Wat nu?

Heb je een andere vraag of wil je advies bij het maken van een reservering? Wij staan graag voor je klaar. Bekijk hier via welke kanalen je ons kunt bereiken. Daarnaast zijn wij tijdens kantoortijden ook via chat bereikbaar. Klik hiervoor op het oranje tekstwolkje rechtsonder op de pagina.